1. Izmeri kot pod katerim je nagnjena podlaga.
Izmerjeni kot naklona je 6º.
Merjenje naklona
2. Izmeri čase, ki jih potrebuje žogica, da pride do dna klanca iz posamezne začetne točke.
t1=2,2 s s1=1,1m
t2=1,97 s s2=0,83m
t3=1,6 s s3=0,55m
t4=1,2 s s4=0,28m
3. Izračunaj posamezne povprečne hitrosti.
v=s/t
v1=s1/t1=1,1m/2,2s=0,5m/s
v2=s2/t2=0,83m/1,97s=0,42m/s
v3=s3/t3=0,55m/1,6s=0,34m/s
v4=s4/t4=0,28m/1,2s=0,23m/s
4. Nariši graf odvisnosti hitrosti od dolžine pretečene poti.
5. Izračunaj pospešek za posamezna izhodišča.
a=v/t
a1=v1/t1=0,5m/s / 2,2s=0,2m/s2
a2=v2/t2=0,42m/s / 1,97s=0,21m/s2
a3=v3/t3=0,34m/s / 1,6s=0,21m/s2
a4=v4/t4=0,23m/s / 1,2s=0,19m/s2
6. Primerjaj dobljene rezultate s teoretičnimi za pospešek drsenja po
klancu.
Pospešek se ne spreminja in je konstantno enak. Do odstopanj pride zaradi nenatančnih meritev. Da bi povečali natančnost meritev bi moral izbrati daljši klanec, kjer bi pogrešek pri odčitavanju predstavljal manjši delež rezultata.
Žogica na klancu